сряда, 12 ноември 2014 г.

аз, въпросителна

Как се влиза вътре ако те няма? Как да бръкнеш в себе си и да се извадиш? Аз пробвам вече дълго. И нищо. Там, откъдето идвам, не се намерих, а и тук ме няма. Или поне не се виждам. Ще ми се да се зърна за малко. Да се отразя в очите на другите за малко. Другите приличат на мен по разни неща. Хора са. Оттам започвам. И ако те са аз и аз съм аз, ставаме ние. Кои сме ние, ако всички сме аз. Многото аз ме объркват. И дори някой ден да има само едно аз, знам, че пак ще го изгубя. И всичко ще започне отначало. Къде съм? Виждате ли ме? Сега пиша с една открадната химикалка. И сигурно съм откраднала още много. Аз съм крадец. И другите значи са крадци. Сигурно те са взели мен. И не ми дават да се видя, да си отида на свиждане. Дали откраднатите вещи живеят в затвора заедно с тези, които са ги откраднали? Седя на тъмно денем и нощем. Като в килия. Не плача. Само ме е страх от празното.В настоящето и бъдещето. В миналото невинаги е било празно. Там съм се срещала със себе си. Много сме се сближавали и много сме се залъгвали. Но ни е имало заедно. Цялото е било.
Ако все пак някой ме види, да ми пише, да ми даде знак. Накъде е пътят и как да стигна. „Няма начин да се объркаш“ не ме устройва. Отсега да знаете. Винаги се обърквам, особено когато няма начин. Затова си казвам, че има. Позитивна съм. Добре де, ама къде съм. Виждам тук-там големи плюсове, но това не съм аз. Позитивна е думичка като всички останали думички, които излизат в тълковния речник като търсите името ми. Не съм думички. Когато един ден наистина се превърна в плюс, ще ме придружават няколко думи. Надявам се не банални.
Стига съм си се изплъзвала. Нека ме има. Да изчезне тази постоянна тревога, че живее някой от мое име, който не е съвсем аз. Присъства тук или някъде без същината си. Гледа ме отсреща една касичка. В нея ще се събирам ако си видя някъде частите. И ще забогатея много. Милионерка ще съм. Но за да се пусна навън цялата, ще трябва да счупя касичката. Счупеното носи щастие, нали?
Ще събера смелост, че и нея не съм си намерила. Дано ме спъне утре някъде на пътя! И да счупя само касичката. Не себе си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар